Ökad förlust för Bambuser

Mjukvarubolaget Bambuser kom att öka både omsättningen och rörelseförlusten under det fjärde kvartalet, jämfört med året innan.
Ökad förlust för Bambuser - analys rapport 1200
Genrebild. Foto: Unsplash
Omsättningen steg till 53,0 miljoner kronor (13,8). De totala intäkterna uppgick till 61,7 miljoner kronor (20,6).

Återkommande månadsintäkter, MRR, ökade med 174% till 7,4 miljoner kronor (2,7).

Det totala kontraktsvärdet, TCV, steg till 61,7 miljoner kronor (18,1), varav 41,1 miljoner kronor är garanterade intäkter.

Justerat ebitda-resultat uppgick till -25,0 miljoner kronor (-18,3).

Rörelseresultatet blev -72,9 miljoner kronor (-41,5).

Resultatet före skatt var -72,7 miljoner kronor (-41,5).

Resultatet efter skatt blev -73,0 miljoner kronor (-41,5).

Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till -8,5 miljoner kronor (-15,1).

”Vi levererade på strategin om att påskynda Bambusers resa mot att vara ett SaaS-företag och under hela året har vi sett den stora majoriteten av våra kunder förnya sina kontrakt, acceptansen av Live Video Shopping växer inom alla sektorer och våra partners ser vår teknik som en avgörande försäljningsmotor”, kommenterar VD Maryam Ghahremani.

Bambuser, Mkr Q4-2021 Q4-2020 Förändring
Nettoomsättning 53,0 13,8 284,1%
EBITDA, justerat -25,0 -18,3
Rörelseresultat -72,9 -41,5
Resultat före skatt -72,7 -41,5
Nettoresultat -73,0 -41,5
Kassaflöde från löpande verksamhet -8,5 -15,1
Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Trapets