Red Bull ökade försäljningen till 10 miljarder euro under 2023

Försäljningen av energidrycken steg under året med 4,8 procent till över 12 miljarder burkar. Red Bull ökade den totala nettoomsättningen med 9 procent till 10,5 miljarder euro från 9,7 miljarder.
Samtidigt har expansionstakten minskat från tvåsiffriga nivåer från föregående år.
“Omsättning, intäkter och rörelseresultat ökade igen och nådde de bästa nivåerna i bolagets historia”, skriver Red Bull.
Framöver räknar Red Bull med en fortsatt uppåtgående trend.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.