Starbucks vill locka fler kunder i Kina – med en mindre kopp

Kaféjätten Starbucks har lanserat en ny mindre koppstorlek i Kina som ett försök att locka fler kunder i takt med att konkurrensen i landet ökar. Det rapporterar Reuters.
Starbucks vill locka fler kunder i Kina – med en mindre kopp - Starbucks
AP Photo/Michael Dwyer

Koppstorleken har initialt lanserats i 6 500 butiker runt om i Kina och är en del av Starbucks nya sortiment Intenso Collection.

Kina är Starbucks näst största marknad efter USA.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från AMF