Bra men nödvändig framtidsinvestering i Everysport

Sportmediakoncernen Everysport ger sig in på ”affiliate”-marknadsföring med lanseringen av Leader Media. Satsningen är ett steg i att försöka utnyttja potentialen i den trafik som bolaget genererar via sina sportwebbsidor. Detta kostar på kort sikt men är helt rätt för Everysport eftersom det i förlängningen kan leda till ett mycket starkare bolag.
Bra men nödvändig framtidsinvestering i Everysport - 25c5d876-a7a3-4f1f-8e22-6cb363345772fitcroph450q80upscaletruew800sfe81a52c018c7b130e8f4a6454fd42c8d80f8dcf

Everysport driver ett antal olika sportwebbsidor med fokus på bland annat fotboll, hockey, golf och tennis. Vi skrev om bolaget så sent som för en månad sedan och vår analys visade på svårigheten i att tjäna pengar på reklam på internet, trots att runt 2 miljoner människor besöker bolagets sajter varje vecka.

I dag annonserade Everysport att man på allvar drar igång den affiliatesatsning som tidigare nämnts i bolagets rapporter. En affiliateverksamhet går i grunden ut på att dirigera internettrafik från sin egen sida till i detta fall främst spelbolag. För varje person som faktiskt blir kund hos spelbolaget får ”indrivaren” generellt en procentsats av alla framtida nettointäkter, så länge personen fortsätter vara kund.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Alligator Bioscience
Annons från VECKANS FÖRETAG