Analys Everysport
Bra men nödvändig framtidsinvestering i Everysport
Everysport driver ett antal olika sportwebbsidor med fokus på bland annat fotboll, hockey, golf och tennis. Vi skrev om bolaget så sent som för en månad sedan och vår analys visade på svårigheten i att tjäna pengar på reklam på internet, trots att runt 2 miljoner människor besöker bolagets sajter varje vecka.
I dag annonserade Everysport att man på allvar drar igång den affiliatesatsning som tidigare nämnts i bolagets rapporter. En affiliateverksamhet går i grunden ut på att dirigera internettrafik från sin egen sida till i detta fall främst spelbolag. För varje person som faktiskt blir kund hos spelbolaget får ”indrivaren” generellt en procentsats av alla framtida nettointäkter, så länge personen fortsätter vara kund.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här