Bygghemma: Lönsamheten imponerar

E-handlaren inom byggvaror och heminredning har bevisat sig på ett antal viktiga punkter under året. Det gör aktien värd att hålla ögonen på.
Bygghemma: Lönsamheten imponerar - Bygghemma
Bygghemma drivs i två segment: Do-it-yourself (DIY) med 60 procent av intäkterna och Heminredning med 40 procent. Försäljningen på nätet kompletteras med ett 70-tal butiker eller så kallade "showrooms".

Bygghemma (52 kr) driver byggvaruhuset på nätet med samma namn och säljer även heminredningsprodukter på egna webbsidor med namn som Trademax och Furniturebox. Bolaget riktar sig mot privatpersoner och erbjudandet består av saker som bygg- och renoveringsprodukter, verktyg, möbler med mera. Priserna är generellt låga.

Bolaget grundades 2006 i Malmö och har senaste åren växt kraftigt. Från omkring 2 miljarder 2015 till 4 miljarder 2017 till vad som ser ut bli drygt 6 miljarder i år.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Ett smakprov av Affärsvärldens material.

Läs denna och andra artiklar gratis

Som free-medlem får du:

  • Tusentals artiklar helt gratis
  • Ett urval av Affärsvärldens aktieanalyser
  • Krönikor, reportage och intervjuer
  • Dagliga nyhetsbrev
Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium - få allt innehåll direkt

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här