Sunda tillväxtutsikter

Hygienkoncernen Essity har en stark marknadsposition och tillväxtmöjligheterna är goda. Bolaget borde vara en långsiktig vinnare på den ökade medvetenheten kring hygien och hälsa.
Sunda tillväxtutsikter - essity-700_binary_6983398.jpg

Essity (268 kr) koppades av från SCA sommaren 2017. Bolaget utvecklar, tillverkar och säljer en rad olika hygienprodukter. Några exempel på produkter är toalett- och hushållspapper, servetter, inkontinensprodukter, handdesinfektion samt avtorkningsprodukter och sensorteknik. Produkterna säljs under en rad varumärken som Tork, Tena, Libero, Edet med flera.

Den underliggande marknadstillväxten för de segment Essity adresserar växer omkring 3-4% per år. Essity har vuxit organiskt med ungefär 2-4% årligen de senaste åren jämförelsevis. Bolaget har en stark marknadsposition och är ledande inom ett flertal produktkategorier.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Invesco
Annons från Trapets