Amazons intåg i Sverige har inte pressat priserna

E-handelsjätten Amazons intåg till Sverige har, till skillnad från tidigare prognoser, inte fått ett särskilt stort intresse i landet samtidigt som priserna varit oförändrade . Det skriver TT.
Amazon
Foto: Naina Helén Jåma/TT/TT
Enligt Google Analytics var intresset störst vid lanseringsdagen för att därefter gå ned. Samtidigt har inga prisförändringar noterats enligt prisjämförelsesidan Pricerunners vd Nicklas Storåkers.

Bokus vd Maria Edsman uppger till nyhetsbyrån att Sverige skiljt sig åt från andra marknader som Amazon lanserats i då den varit mogen i form av näthandeln.

Amazon-byrån Rankona Mazes vd Carl Helgesson ser dock en ljusare framtid för bolaget och tror att e-handelsjätten kommer att ta en stark position så småningom.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.