Boozt ska lansera heminredning

E-handelsbolaget Boozt ska under fjärde kvartalet lansera en kategori med heminredning. Fokus ligger på nordiska hem- och inredningsvarumärken i mellan- till premiumprisklassen, enligt ett pressmeddelande.
Boozt
Foto: Boozt
“Vår lansering av kategorin Home är ett viktigt steg i satsningen att bygga en fulländad varuhusupplevelse online. Att kunna handla aktuella märkesprodukter i kompletterande kategorier smidigt och enkelt. Detta kommer att stärka upplevelsen ytterligare för våra kunder som under de senaste åren handlat allt mer från kategorier som kompletterar kärnsortimentet mode; Barn, Sport och Beauty”, skriver bolaget.

Enligt vd Hermann Haraldsson är ambitionerna högt ställda och heminredningskategorin förväntas bli en av de största kategorierna på Boozt.com inom 5 år.

Boozt uppger att man enligt plan närmar sig målet att signa 200 varumärken under det fjärde kvartalet.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.