Clas Ohlson
Clas Ohlsons försäljning sjönk i januari
“Januariförsäljningen präglades i stor grad av ett fortsatt allvarligt läge på våra försäljningsmarknader med nya myndighetsåtgärder för att minska smittspridningen. När Oslo samt flertalet närliggande kommuner införde skarpare restriktioner i slutet av månaden var vi för första gången under pandemin tvingade att tillfälligt stänga butiker. Med en lägre kundtrafik har vi lagt särskilt fokus på att erbjuda en säker och tillgänglig onlinehandel, bland annat genom att snabbt möjliggöra hämtning av produkter utanför berörda butiker i Osloområdet, samt att upprätthålla en god kostnadskontroll”, säger VD Kristofer Tonström.
Försäljningen online steg med 76% till 70 miljoner kronor (40).
Vid periodens utgång uppgick det totala antalet butiker till 228 (230).
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.