Bettingbolag
Regeringen vill skärpa lagen kring marknadsföring av spel

“Spelberoende är ett folkhälsoproblem och innebär allvarliga konsekvenser för människors ekonomi och hälsa. Nu har vi fått en tydlig signal från flera tunga myndigheter som gör bedömningen att ett krav på särskild måttfullhet vid marknadsföring av spel bör införas för att öka konsumentskyddet. Därför har en promemoria med förslag på skärpta krav för spelreklam tagits fram”, säger socialförsäkringsminister Ardalan Shekarabi.
Förslaget har skickats ut på remiss och lagändringen föreslås träda i kraft den 1 juli 2022. Sista dagen att svara på remissen är den 14 oktober 2021.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.