Volvo Cars
Volvo Cars försäljning ökar med 12% i årstakt

“Den totala underliggande efterfrågan på företagets bilar är fortsatt robust, särskilt för Recharge-sortimentet med bilar som är helt elektriska och laddhybrider”, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
Recharge-modellern stod för 42,2 procent av försäljningen förra månaden, och helt eldrivna fordon stod för 19,7 procent av den totala försäljningen.
Volvo Cars ackumulerade försäljning för årets tio första månader uppgick till 542 458 bilar, en minskning med 14,5 procent jämfört med samma period förra året.
Försäljningen i Europa för november uppgick till 25 960 bilar, en ökning med 15,8 procent jämfört med samma månad förra året. Försäljningen av Recharge-bilar stod för 67,2 procent av den totala försäljningen i regionen under månaden.
Volvo Cars försäljning i USA för månaden nådde 9 233, en ökning med 20,4 procent jämfört med november förra året, med Recharge-modeller som stod för 29,9 procent av den totala försäljningen.
Kinas försäljning minskade med 6,2 procent i november till 12 580 bilar jämfört med samma månad förra året, med Recharge-modeller som stod för 8,9 procent av den totala försäljningen.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.