Karl-Johan Persson
H&M:s vd: Mycket bra start på året
H&M:s försäljning under det första kvartalet ökade med 15 procent i lokala valutor och försäljningen under perioden 1 mars till och med 21 mars 2015 ökade med 9 procent i lokala valutor, jämfört med motsvarande period förra året.
”Vårt attraktiva kunderbjudande och starka expansion inom både butik och online samt vårt arbete med ständiga förbättringar är några anledningar till de ökade marknadsandelarna och det goda resultatet”, summerar vd.
Resultatet efter finansiella poster ökade med 35 procent till drygt 4,7 miljarder kronor.
”Det är en stark resultatökning som vi uppnått trots att vi samtidigt har fortsatt med våra långsiktiga satsningar inom till exempel online och IT för att bygga ett ännu starkare H&M för framtiden. Det är mycket viktigt att hela tiden möta kundernas behov och shoppingmönster i den snabba digitaliseringen som sker inom detaljhandeln”, fortsatte han.
nullnull
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.