Vad-sa-jag-samhället

Under tjugo år jobbade jag som opinionsredaktör i dagspressen. Spännande varje dag, men till sist tröttnar man på frasen ”Vad var det jag sa”.

Spådomar om framtiden och rådgivning från baksätet är ledarsidors affärsidé. Problemet ur skribentens perspektiv är att du inte kan vinna. Antingen tippar du fel, vilket omvärlden sällan är sen att påpeka. Eller också får du rätt, varpå händelseförloppet i efterhand framstår som självklart och ditt retroaktiva skryt ekar tomt.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets
Annons från Invesco