Fastigheter är Stenas bästa gren

Fastigheter väger allt tyngre för västkustens mesta rederifamilj.

Stena AB skulle gå i konkurs om man inte kunde tillverka fartygen i Kina. I Sydkorea kostar varje fartyg 200 miljoner kronor mer, sa koncernens huvud­ägare och vd Dan Sten Olsson nyligen till Dagens Nyheter angående det kinesiska inflytandet över Göteborgsregionen.

Kanske en aning drastiskt uttryckt, för den familjeägda Stenasfären ser inte ut att må så dåligt.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Invesco
Annons från Trapets