Gör gott för sista raden

Välgörenhet är lönsamt, inte bara för själen utan också för sista raden i resultaträkningen. Det förra har Buddha och Jesus lärt oss och det senare slås fast i en färsk studie från Boston Consulting Group.

Företag med en social agenda tenderar att ha högre bruttomarginaler.

– Självklart känns det väldigt tillfredsställande att arbeta med att göra gott, men det är heller inget att hymla med att det på sikt dessutom är en lönsam investering, säger Jan Dernestam, vd på nordens största advokatbyrå Mannheimer Swartling.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här