Krympande mediekoncern

Frågan för Bonnierfamiljen inför det nya decenniet är hur sfären ska klara av att navigera i det nya medielandskapet.

Vissa ställer sig till och med frågan om medieimperiet – med bokförlag och tidningar som DN, Expressen och Sydsvenskan – de facto är på fallrepet.

”Bonniers era som ett av Europas ledande och mäktigaste mediekonsortier är på väg mot sitt slut”, skrev Jan Scherman, TV4:s före detta vd, i Resumé förra hösten.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här