Nelly på egna ben

Efter Qliro-uppdelningen står nu e-handlaren Nelly på egna ben. Är aktien köpvärd?
Nelly på egna ben - Nelly 2020
Nelly säljer mode till unga tjejer och kvinnor på nätet. I höstas lanserade bolaget ett samarbete med Bianca Ingrosso. Nelly är särskilt stora inom kategorin festklänningar. Foto: Nelly

Under hösten har en efterlängtad uppdelning av det före detta Qliro Group ägt rum. Finansbolaget Qliro och e-handlaren CDON har knoppats av, och i det gamla Qliro Group finns nu endast klädhandlaren Nelly kvar. Bolaget har följaktligen bytt namn till Nelly Group, och det är detta bolag som analyseras nedan.

Först en kort genomgång av bolaget. Nelly erbjuder mode till unga kvinnor genom Nelly.com. Kärnan är det egna varumärket som  står för drygt 40% av försäljningen, men som kompletteras med en portfölj av flera externa varumärken.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här