Analys Everysport
Ansträngd värdering i spretigt Everysport
Annonsmarknaden är tuff. Det märktes inte minst på bolagen Traveas och Everysport, båda ägare av ett antal olika sportwebbsidor med det huvudsakliga syftet att tjäna pengar på reklam. Något som visade sig vara svårt. I februari i år gick båda bolagen samman och även om logiken i detta är enkel att se så är det väntade lönsamhetslyftet en mer öppen fråga.
Everysport Media Group, som den sammanslagna koncernen nu heter, driver ett antal sportwebbsidor med namn som svenskafans.com, eliteprospects.com, fotbolldirekt.se, golfing.se, tennissverige.se, med flera. Genom dessa webbsidor når Everysport knappt 2 miljoner individer varje vecka.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här