Ansträngd värdering i spretigt Everysport

Everysport Media Group expanderar kraftigt. Men verksamheten lämnar ett något spretigt intryck och lönsamheten uppstår inte riktigt där man förväntar sig. Värderingen är dessutom hög för en verksamhet som på egna meriter har begränsade tillväxtmöjligheter. Vi avstår från aktien.
Ansträngd värdering i spretigt Everysport - 52d10f84-339b-47fd-b7c9-65f3570c285afitcroph450q80upscaletruew800sd4bc342d4cbfae6d91d9e4074f73ae42511961ac

Annonsmarknaden är tuff. Det märktes inte minst på bolagen Traveas och Everysport, båda ägare av ett antal olika sportwebbsidor med det huvudsakliga syftet att tjäna pengar på reklam. Något som visade sig vara svårt. I februari i år gick båda bolagen samman och även om logiken i detta är enkel att se så är det väntade lönsamhetslyftet en mer öppen fråga.

Everysport Media Group, som den sammanslagna koncernen nu heter, driver ett antal sportwebbsidor med namn som svenskafans.com, eliteprospects.com, fotbolldirekt.se, golfing.se, tennissverige.se, med flera. Genom dessa webbsidor når Everysport knappt 2 miljoner individer varje vecka.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här