Årets bästa affärsmagasin – igen!

För inte mindre än tjugotredje året i följd vinner Affärsvärlden den prestigefyllda utmärkelsen som Årets affärsmagasin, som röstas fram av börsproffs, vd:ar och andra som följer kapitalmarknaden professionellt.

– Det känns väldigt kul och vi vill tacka alla som har röstat på oss. Vi kämpar hårt för att göra oss förtjänta av utmärkelsen, säger Affärsvärldens chefredaktör Erik Wahlin.

23 år i rad, är konkurrensen så hård egentligen?

– Det finns en rad riktigt duktiga konkurrenter i kategorin: Börsveckan, Veckans Affärer, DI Weekend, SVD Börsplus, Privata Affärer för att nämna några, så det gäller att inte slappna av.

Vad är det som gör att folk röstar på Affärsvärlden?

– Affärsvärlden har ett unikt tilltal där vi är analytiska inte bara när vi analyserar aktier, utan i all vår journalistik. Vi kompromissar aldrig med kvaliteten, och det lönar sig i längden.

Vad har Affärsvärlden på gång för att bli ännu bättre?

– Affärsvärlden var faktiskt Sveriges första nyhetssajt, men vi kan bli ännu bättre på att möta våra läsare digitalt, och det finns flera spännande projekt på gång.

OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.