Clas Ohlsons försäljning oförändrat i år – ökning för onlinehandeln

Hemfixarkedjan Clas Ohlsons totala försäljning i juni var var i stort sett oförändrad mot samma period föregående år och uppgick till 714 miljoner kronor (711). Onlineförsäljningen ökade med 20%.
Clas Ohlson

Organisk försäljning och försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta var även de oförändrade mot samma period föregående år.

Onlineförsäljningen ökade 20% och uppgick till 82 miljoner kronor (69). Vid periodens utgång hade Clas Ohlson 229 butiker öppna (228).

”Vi fortsätter att förbereda oss för en höst med mer normala kundflöden till våra butiker i takt med att restriktionerna lättar. Glädjande är att vi redan nu börjar se en vändning i trafik och försäljning i flera av de butiker i Sverige och Finland som drabbats hårdast under pandemin. Norge, som efter månader av påverkan från nedstängda butiker, går åter starkt och når nästan upp till den exceptionellt höga försäljningen från förra årets juni månad”, uppger Clas Ohlsons VD Kristofer Tonström.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.