H&M
Historiskt spretiga estimat för H&M

Så ser nämligen det lägsta respektive högsta estimatet ut i en färsk och kraftigt coronapåverkad analytikersammanställning från Infront.
Förväntningarna på H&M:s försäljning i det andra kvartalet spänner mellan 22 och 59 miljarder kronor.
H&M:s första kvartal (december-februari), som redovisas nu på fredag, påverkas inte i samma utsträckning av covid-19. Men även här spretar estimaten, om än inte i samma omfattning. Den analytiker som ligger lägst spår ett rörelseresultat på 0,2 miljoner kronor. Den som ligger högst räknar med 2,1 miljarder.
H&M:s försäljning i det första kvartalet är redan känd och uppgick till 54,9 miljarder kronor, upp från 51,0 miljarder motsvarande period året innan.
Totalt har sjutton analytiker lämnat sina estimat i Infronts sammanställning. Det äldsta estimatet i sammanställningen är från den 16 mars.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.