H&M-konkurrenten Fast Retailing bommar förväntningarna

Fast Retailing, som äger det japanska klädmärket Uniqlo, rapporterar ett sämre resultat än väntat för det andra kvartalet.
Uniqlo, Fast Retailing.
Uniqlo, Fast Retailing. AP Photo/Ng Han Gua
Rörelseresultatet kom in på 54,9 miljarder yen, motsvarande 4,3 miljarder kronor, att jämföra med väntade 56,7 miljarder yen, enligt en sammanställning av Bloomberg. Samtidigt var rörelseresultatet 22% bättre än i fjol.

Nettoomsättningen uppgick till 583,1 miljarder yen, mot väntade 608,6 miljarder yen. Försäljningen var 0,3% lägre från samma period året innan.

Fast Retailing höjer guidningen för helåret men inte lika mycket som väntat enligt analytikerna. Rörelseresultatet spås nu komma in på 255 miljarder yen, mot tidigare 245 miljarder yen. Väntat är 266,1 miljarder yen.

Uniqlo är en konkurrent till H&M.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Trapets