Kina
Kina ska bekämpa falsk marknadsföring inom fordonsbranschen

Det skriver Reuters.
Detta efter att Kina skärpt reglerna i maj som svar på ett utdraget priskrig som skadat biltillverkare, leverantörer och återförsäljare.
Industriministeriet kommer att vidta åtgärder mot falsk och vilseledande marknadsföring online, och även mot manipulation från onlinetroll som syftar till att smutskasta konkurrenter.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.