Nordea hämtar direktör hos Fazer

Bankjätten Nordea har hämtat en ny direktör för bland annat varumärket och kommunikation hos Fazer.
Nordea hämtar direktör hos Fazer - nordea-affarsvarlden-700_binary_6868313.png

Nordea Bank har utsett Ulrika Romantschuk till ny chef för varumärke, kommunikation och marknadsföring. Hon kommer även ta plats i bankens koncernledning. Det framgår av ett pressmeddelande.

Ulrika har för närvarande en liknande roll i Fazer-koncernen, där hon även suttit med i koncernledningen sedan 2005. Hon tillträder tjänsten på Nordea den 1 november i år.

”Det glädjer mig att berätta att Ulrika Romantschuk blir vår nya chef för Brand, Communications and Marketing. Hon har en stark meritlista på varumärkes-, kommunikations- och marknadsföringsområdet, hon vet hur man förverkligar strategier, hon förstår relationen mellan företag och konsument, hon har erfarenhet från den nordiska finanssektorn och hon är en mycket rutinerad ledare”, säger VD och koncernchef Frank Vang-Jensen.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Trapets