Spotify drar igång i Japan

Den svenska musikstreamingtjänsten Spotifys efterlängtade lansering i Japan ser ut att bli av denna månad. Bolaget drar igång innan slutet av september, uppger en bolagskälla till Techcrunch.

Enligt tidigare uppgifter från affärstidningen Nikkei och vad tekniksajten fått höra kommer Spotify Premium att kosta cirka 1.000 yen, motsvarande 10 dollar, per månad.

Spotify var tidigt inne i Japan. För två år sedan drog man igång rekryteringsprocessen på önationen, samtidigt som ett Tokyo-kontor öppnades något senare. Kontoret i huvudstaden uppges fortfarande inte vara fullt då Spotify är ute på jakt efter att fylla ytterligare nio tjänster.

Japan är världens näst största musikmarknad mätt i försäljning.

Spotify har numera mer än 40 miljoner betalande kunder.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.