Kapitalismen borde byta PR-byrå

Prylkedjan rasar 10 procent på börsen efter en rapport med dålig bruttomarginal och sämre resultat än väntat. Man kan inte längre klaga på prislappen och den höga direktavkastningen lockar. Är det dags att gå mot trenden?
Kapitalismen borde byta PR-byrå - c3fc8b7e-b9fe-44a7-8d70-83dd6a099f4dfitcroph450q80upscaletruew800sae751915b18c9760c2039a48fa83b83bbf576ebd

Kapitalismen borde byta PR-byrå. Inte minst behövs ett helt nytt namn. Nu är det ju Karl Marx öknamn som sätter bilden. Så inte undra på att ”kapitalism” på många håll dras med halvdan popularitet. Namnet är också helt missvisande, det var ju länge sedan kapital var marknadsekonomins motor.

Krönikan är från analystjänsten SvD Börsplus. Efter krönikan följer länkar till senaste veckans aktieanalyser: Fingerprint, Poolia/Uniflex, Ranplan, Calmark, Cinnober, Uppsidan Juni, Portföljen Maj, Image Systems, Mag Interactive, Pricer, Clas Ohlson och Qliro.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Ett smakprov av Affärsvärldens material.

Läs denna och andra artiklar gratis

Som free-medlem får du:

  • Tusentals artiklar helt gratis
  • Ett urval av Affärsvärldens aktieanalyser
  • Krönikor, reportage och intervjuer
  • Dagliga nyhetsbrev
Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium - få allt innehåll direkt

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets