Svacka ger köpläge
KÖP Jönköpingsföretaget Itab Shop Concept liknar inget annat företag på börsen. När online-handeln sakta men säkert knaprar i sig allt större andelar av detaljhandelns volymer har Itab, som livnär sig på att designa och bygga inredning i fysiska butiker, fortsatt växa i god takt.
Sedan 2012 har försäljningen ökat med nästan det dubbla, från 3,5 miljarder kronor till nära 6,5 miljarder i år, motsvarande 13 procent per år, i nivå med ett av de verksamhetsmål som vd Ulf Rostedt, nu inne på sitt tionde år i toppen ställt upp: en årlig tillväxt på 15 procent.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här