Adverty: Har lösningen för virtuell marknadsföring?

Bolaget har utvecklat en plattform som matchar ihop annonsörer med ägare av ”virtuell annonsyta”. Om VR och AR blir stort lär den tillhörande annonsmarknaden vara värd mångmiljardbelopp. Det kittlar förstås men frågan är om Adverty är lösningen för de behov som kommer finnas.
Adverty: Har lösningen för virtuell marknadsföring? - 5c032e45-19c2-4110-b925-0b4a86d448d8fitcroph450q80upscaletruew800s8a294f6b194c6428067e8278c5a9af15e31d617a

SvD Börsplus tar sig an nya börsbolag på två olika sätt:

Adverty har utvecklat en plattform som ger utgivare av virtuella upplevelser möjligheten att sälja annonser till företag som vill annonsera virtuellt.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här