Analys Zalando
Allt bättre passform i Zalando
Även om namnet Zalando ofta dyker upp i diskussioner om till exempel H&M och Inditex så är det ju ett bolag med en helt annan affärsmodell. Zalando har för det första väldigt få egna klädvarumärken. Istället driver bolaget, lite förenklat, en hemsida där kläder från andra varumärken säljs.
Kläderna som säljs levereras vanligtvis från något av Zalandos gigantiska lager men kan också skickas direkt från leverantörens lager.
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Läs denna och andra artiklar gratis
Som free-medlem får du:
- Tusentals artiklar helt gratis
- Ett urval av Affärsvärldens aktieanalyser
- Krönikor, reportage och intervjuer
- Dagliga nyhetsbrev
Premium - få allt innehåll direkt
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här