Mag Interactive: Spelbar?

Mobilsspelsbolaget fortsätter omställningen mot multiplayerspel. Kan ledningen få ordning på tillväxt och lönsamhet finns bra potential. En joker i leken är bolagets nettokassa som utgör halva börsvärdet.
Mag Interactive: Spelbar? - MAG
Mag Interactive utveckar och säljer mobilspel med fokus på spel där flera personer kan spela samtidigt alltså multiplayerspel. Några kända speltitlar är Ruzzle, Word Domination eller Quizkampen som syns på bilden. Quizduel som spelet heter internationell sett har laddats ned över 100 miljoner gånger.

Mag Interactive (12,50 kr) är ett mobilspelsbolag med spel som Ruzzle, Word Domination, WordBrain och Quizkampen i spelportföljen. Sedan cirka ett år tillbaka fokuserar bolaget på spel där flera personer kan spela samtidigt, så kallade sociala multiplayerspel.

Spelen har totalt laddats ned över 250 miljoner gånger. Intäkterna kommer både från köp i apparna (exempelvis fördelar som extra tid och liv i spelen) samt annonser. Spelen är gratis att spela (free to play).

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Ett smakprov av Affärsvärldens material.

Läs denna och andra artiklar gratis

Som free-medlem får du:

  • Tusentals artiklar helt gratis
  • Ett urval av Affärsvärldens aktieanalyser
  • Krönikor, reportage och intervjuer
  • Dagliga nyhetsbrev
Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium - få allt innehåll direkt

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets
Annons från Invesco