Analys Midsona
Midsona: Ekologisk förvärvstillväxt i Europa
Midsona (40 kr) utvecklar, producerar och säljer produkter inom hälsolivsmedel och egenvård. Koncernens fokus är främst på ekologiska livsmedel. Bolagets produkter säljs i dagligvaruhandel, apotek och hälsofackhandel. Några av bolagets prioriterade varumärken är Urtekram, Kung Markatta, Friggs och Naturdiet.
Midsona har en aktiv förvärvsagenda och bolaget har under det senaste decenniet genomfört en rad förvärv. I inledningen på 2010-talet började Midsona konsolidera den nordiska marknaden. Koncernen är efter mer än en handfull förvärv, ledande i Norden inom exempelvis ekologiska torrvaror.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här