Analys Millicom
Millicom: Kan det bli mycket billigare?
Millicom (200 kr) levererar mobiltelefoni och kabel-TV till mer än 50 miljoner kunder på nio marknader i Central- och Sydamerika. Det lokala varumärke som används heter Tigo och med detta är bolaget störst eller näst störst på nästan alla sina marknader.
Sverigekopplingen består förstås i den numer avklippta relationen till investmentbolaget Kinnevik som kan sägas ha grundat Millicom kring 1990. I fjol gjorde storägaren sig av med aktierna i Millicom efter en rad smärtsamma turer.
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Läs denna och andra artiklar gratis
Som free-medlem får du:
- Tusentals artiklar helt gratis
- Ett urval av Affärsvärldens aktieanalyser
- Krönikor, reportage och intervjuer
- Dagliga nyhetsbrev
Premium - få allt innehåll direkt
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här