Vikande efterfrågan

Duni presenterade igår räkenskaperna för årets andra kvartal som var det första förlustkvartalet sedan börsnoteringen 2007. Viruskrisen har slagit hårt mot kunderna inom hotell- och restaurangbranschen. I takt med att restriktioner lättas runt om i världen frågar vi oss om det värsta är över för servettbolaget.
Duni

Duni (91,00 kr) säljer produkter som servetter, pappersdukar och olika take away-förpackningar. Huvudmarknaden är Europa men bolaget har också närvaro i bland annat Asien.

Duni fokuserar på premiumprodukter och är marknadsledare i norra och centrala Europa. I Sydeuropa är turistsegmentet större vilket skapar en lägre efterfrågan på premiumprodukter. Här kan man hitta exempel på Dunis produkter.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Ett smakprov av Affärsvärldens material.

Läs denna och andra artiklar gratis

Som free-medlem får du:

  • Tusentals artiklar helt gratis
  • Ett urval av Affärsvärldens aktieanalyser
  • Krönikor, reportage och intervjuer
  • Dagliga nyhetsbrev
Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium - få allt innehåll direkt

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här