Analys Duni
Vikande efterfrågan
Duni (91,00 kr) säljer produkter som servetter, pappersdukar och olika take away-förpackningar. Huvudmarknaden är Europa men bolaget har också närvaro i bland annat Asien.
Duni fokuserar på premiumprodukter och är marknadsledare i norra och centrala Europa. I Sydeuropa är turistsegmentet större vilket skapar en lägre efterfrågan på premiumprodukter. Här kan man hitta exempel på Dunis produkter.
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Läs denna och andra artiklar gratis
Som free-medlem får du:
- Tusentals artiklar helt gratis
- Ett urval av Affärsvärldens aktieanalyser
- Krönikor, reportage och intervjuer
- Dagliga nyhetsbrev
Premium - få allt innehåll direkt
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här