Asos
Asos köper Topshop och andra varumärken för 265 miljoner pund

Varumärkena som ingår i affären är Topshop, Topman, Miss Selfridge och HIIT. Varumärkena har tidigare sålts på Asos plattform men under ägarskapet ska de utvecklas vidare med hjälp av Asos design, marknadsföring, teknik och logistik.
Affären finansieras med kontanter och väntas genomföras den 4 februari.
Bolagets ebitda-resultat för 2021 väntas påverkas av initiala kostnadsökningar. En engångskostnad för omstrukturering och transaktionskostnader på 20 miljoner pund väntas också.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.