Billerud
Billerud Korsnäs: Hälften av den framtida tillväxten ska ske utanför Europa
Det skriver vd Per Lindberg i en kommentar till delårsrapporten.
”En av våra strategiska byggstenar är att utvidga vår position såväl i värdekedjan som geografiskt. Vi vill utöka vårt erbjudande och våra nätverk till att omfatta fler intressenter än konverterare, till exempel varumärkesägare”, skriver Per Lindberg.
Bolagets joint venture FibreForm Packaging har fått in sin första order av ett av Europas största kontraktspackningsföretag, Vetipack samtidigt som etableringen av företag i Indien och USA är slutförda och i full drift. Därutöver är Billerud Korsnäs i fas med att slutföra bolagsbildningen och etableringen av ett komplett kundtjänstcenter i Singapore.
I en kommentar till SIX News säger Per Lindberg att detaljerna kring strategin är nya, men att det sedan tidigare är känt att bolagets ambition är att växa utanför Europa.
nullnull
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.