Dags att säkra vinsten

MQ har på kort tid gått från klarhet till klarhet. Framöver finns dock anledning till en mer försiktig hållning.

Klädkedjan MQ har på senare tid genomgått något av en mirakelkur, en förvandling som skett i flera steg. En viktig del i omstöpandet av modekedjan står vd:n Christina Ståhl för. Hon har varit på plats sedan augusti 2013.

Under hennes korta tid har mycket förändrats till det bättre. Ett förnyat sortiment och ett lönsamhetsprogram har lyft både försäljning och marginaler. Att hitta rätt varumärken har varit något av nyckeln i förändringen då de externa står för närmare 40 procent av den totala försäljningen. Den övriga försäljningen utgörs av egna varumärken som genererar högre marginaler.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här