Lyx
Det våras för lyx
Under våren har flera stora lyxkoncerner visat på en försäljning som har legat över förväntan. Den franska lyxkoncernen LVMH med ett sjuttiotal varumärken såsom Dior och Louis Vuitton, överraskade marknaden positivt med sin senaste kvartalsrapport. Bolaget redovisade en försäljning på 14 miljarder euro och ökningen med 32% var drygt en miljard mer än Bloombergs konsensus.
Andra lyxjättar som det schweiziska konglomeratet Richemont, med bland annat lyxjuveleraren Cartier, har också redovisat försäljningssiffror som var högre än väntat. Även här drivet av den asiatiska marknaden.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här