Ford
Ford backar på marknadsföringskampanj
Från den 3 november till den 4 januari kommer bolaget att köra kampanjen “Friends & Neighbors” (Vänner & Grannar) där vanliga köpare erbjuds rabatter på hundratals och kanske tusentals dollar per bil, skriver DJN.
Ford handlades drygt 2 procent lägre på torsdagen, men oron för kampanjen hos investerare är överdriven, menar Buckingham Research. Särskilt i ljuset av den starka Q3-rapporten.
“Den här marknadsföringstaktiken speglar tydligt ledningens vilja att ta marknadsandelar, särskilt i en tid då andra tillverkare, i synnerhet Volkswagen, kan behöva erbjuda stora rabatter på sina bilar på grund av utestående problem”, skriver Buckingham enligt DJN.
Enligt Autodata ligger Fords marknadsandel i USA på drygt 15 procent hittills i år.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.