H&Ms försäljning rasade

Hennes & Mauritz försäljning i jämförbara butiker minskade med 6 procent i april (+8).

Den totala försäljningen steg med 4 procent jämfört med samma månad 2009 då försäljningstillväxten var 19 procent.

Försäljningssiffran är exklusive valutakursförändringar och inklusive moms.

Enligt SME Direkt hade analytikerna i genomsnitt räknat med att den jämförbara försäljningen skulle minska med 4,2 procent och att den totala försäljningen skulle vara upp med i snitt 6,2 procent.

Vid utgången av april hade H&M 2.037 butiker, jämfört med 1.804 butiker vid motsvarande tidpunkt förra året.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från Nordic Bridge Fund