Telia Company
Telia presenterar nya hållbarhetsmål
På avfallssidan tänker bolaget påskynda åtgärder som ska se till att 84 procent av materialen från egen verksamhet antingen återvänds eller återvinns år 2025.
För att ytterliga bidra till den cirkulära ekonomin kommer Telia också att öka försäljningen avsevärt av begagnade mobiler och telefoner som säljs ”som en tjänst” (as a service).
Vidare satsar Telia också på digital inkludering med målet att nå en miljon personer 2025. Bolaget vill satsa på att förbättra den digitala skickligheten hos dessa människor och man tänker vidta en rad initiativ som fokuserar på barn, vuxna och andra grupper.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.