”Vi tror fortfarande på fysiska butiker”

Ökningen i H&M:s näthandel är större än försäljningsökningen i de fysiska butikerna. Samtidigt ökar konkurrensen. ”Amazon är ju stora konkurrenter till alla oavsett industri”, säger avgående vd Karl-Johan Persson.

H&M-gruppens försäljning ökade med 11 procent under 2019 till närmare 233 miljarder kronor. Under perioden 1 december 2019 till 28 januari 2020 ökade nettoförsäljningen med 5 procent i lokala valutor jämfört med motsvarande period föregående år.

Samtidigt tar näthandeln en allt större andel av den totala försäljningen.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här