Friserad värdering i Lyko

Familjeägda Lyko säljer hårvårds- och andra skönhetsprodukter. Bolaget har växt kraftigt och ger ett bra intryck med hälften av intäkterna online och hälften i butik. Lyko kommer dock till börsen i en tid när både e-handel och butikshandel ratas av investerare. Utmaningar saknas inte men så ska prislappen också ha förhandlats ned rejält under noteringsprocessen. Vi tror man ska teckna aktien och det görs senast i morgon fredag.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium Digital

  • Tillgång till Affärsvärldens imponerande portföljer
  • Minst 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg
  • Nyhetsbrev med dagliga analyser och nyheter
  • Tillgång till magasinet digitalt
  • Och mycket mer
390 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här