Prispressad prispressare

Lågpriskedjan Europris är ungefär som Norge i skidspåren – en uthållig vinstmaskin.

KÖP Ingen har missat e-handelns framfart. Mindre känt är att lågpriskedjor över en betydligt längre tidsperiod vunnit marknadsandelar via fysiska butiker.

Hushållens jakt på upplevda fyndpriser är framgångsreceptet. I goda tider ökar konsumtionen, inte minst av billiga importprylar. Och i dåliga tider skiftas konsumtion över från dyrare produkter till lågpris.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets
Annons från Invesco