”Vår bulle går inte att göra bättre”

Fettisdagen närmar sig. På Mattias Ljungbergs bageri Tösse i Stockholm, står semlorna för 30 procent av årsomsättningen.
”Vår bulle går inte att göra bättre” - mattias-ljungberg-700_binary_6949813.jpg

För fyra år sedan lanserade konditorn Mattias Ljungberg semmelwrapen. Den blev snabbt en stor succé. På bara tre månader såldes över 100 000 stycken.

Sedan dess har försäljningen gått ner något, men fortfarande räknar han med att sälja cirka 10 000 stycken bara på fettisdagen. Semmelförsäljningen står i dag för 30 procent av Mattias Ljungbergs årsomsättning.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här