Analys Aktietorget
24SevenOffice tar affärerna till molnet
Idag har 24SevenOffice drygt 24 000 kunder där drygt 97 procent av kunderna finns i Norge. Nu vill man expandera med plattformen utanför Norge och har siktet inställt mot Sverige där man redan idag har 700 kunder. Huvudsyftet med bolagets notering är just att finansiera den svenska satsningen.
Vd Staale Risa lyfter fram att bolaget har en beprövad affärsmodell och en produkt som kunderna uppskattar. Målsättningen är att växa med 30 procent per år, där man förra året växte 41 procent. Bolaget uppger att de just nu har 83 miljoner kronor i årliga abonnemangsintäkter.
När det kommer till marknadsposition så satsar 24SevenOffice på att ta de lite större kunderna. Konkurrensfördelarna som bolaget lyfter fram är att systemet kan hantera en högre komplexitet och betydligt större bolag än vad de mindre molnbaserade konkurrenterna kan.
24SevenOffice genomför just nu en nyemission inför en notering på Aktietorget där första handelsdag är planerad till 21:a december. Värderingen före nyemissionen är satt till 307 miljoner kronor.
Fakta om artikeln:
Denna artikel är sponsrat innehåll framtaget av externa skribenter inom ramen för SvD Börsplus partnerskap med Aktietorget. Vid frågor om innehållet, kontakta:
media@finwire.se
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.