Analys Boozt
Boostat pris i Boozt
Det har ryktats om börsnotering för den dansk-svenska e-handlaren Boozt ett tag. Nu är tiden kommen för bolaget som via den egna hemsidan (med samma namn som företaget) säljer kläder, skor och accessoarer på internet. Inför noteringen kan Boozt stoltsera med närmre 20 miljoner hemsidebesök under senaste kvartalet och en bas av 862 000 aktiva kunder.
Boozt grundades 2007 men det var först under 2011 som verksamheten tog nuvarande form när sidan Boozt.com lanserades och bolaget började driva klädvaruhus online med flervarumärkesstrategi. Bolaget säljer produkter från fler än 500 varumärkespartners och fokus ligger på mellanpris- och premiumvarumärken. Boozt säljer kläder för både män, kvinnor och barn men den typiska kunden är ofta en kvinna i åldern 25–54.
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Läs denna och andra artiklar gratis
Som free-medlem får du:
- Tusentals artiklar helt gratis
- Ett urval av Affärsvärldens aktieanalyser
- Krönikor, reportage och intervjuer
- Dagliga nyhetsbrev
Premium - få allt innehåll direkt
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här