Essity: Ett defensivt val

Tillväxten för hygienkoncernen borde accelerera när samhällen världen över öppnar upp. Ett ökat fokus på hygien och hälsa är en långsiktig värdedrivare för Essity.
Essity: Ett defensivt val - essity3
Essity säljer hygienprodukter som toalett- och hushållspapper, servetter, handdesinfektion samt avtorkningsprodukter och sensorteknik. Några exempel på välkända varumärken är Tork, Tena, Libero och Edet.

Essity (286 kr) utvecklar, tillverkar och säljer en rad olika hygienprodukter. Några exempel på produkter är toalett- och hushållspapper, servetter, inkontinensprodukter, handdesinfektion samt avtorkningsprodukter och sensorteknik.

Produkterna säljs under en rad varumärken som Tork, Tena, Libero, Edet med flera i cirka 150 länder världen över. I ett 90-tal av dessa är Essity störst eller näst störst inom minst en produktkategori. Det ger stordriftsfördelar inom exempelvis inköp och produktion.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här