Analys IPO-guiden Zwipe
Zwipe: Dyra kort måste bli billiga
Zwipe (teckningskurs 20 NOK) startade 2009 och har i dagsläget ett trettiotal anställda. Bolaget är i utvecklingsfas med minimala intäkter och en hög förlusttakt. Zwipes huvudsakliga fokus är biometriska lösningar som kan integreras i betalkort. Det innebär således att ingen pinkod behövs samtidigt som säkerheten vid kontaktlösa betalning ökar avsevärt.
Produkten är utvecklad så att endast betalkortets rättmätiga ägare kan använda det samt att ingen fingeravtrycksdata kan extraheras från kortet. Förutom säkerhetsaspekterna hävdar Zwipe att bolagets lösning är branschens mest energisnåla.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här