Adidas faller på rapport

Tyska Adidas sattes ned nästan 2 procent i Frankfurt sedan bolaget öppnat böckerna för det andra kvartalet.

Investerare hade inför rapporten hoppats på höjda helårsutsikter, något som inte realiserades, skriver Reuters. Förhoppningen om höjda prognoser kom efter att den tyska konkurrenten Puma skruvade upp utsikterna för både försäljning samt vinst för 2019.

I stället upprepade Adidas sina helårsutsikter och enligt bolagets vd Kasper Rorsted kommer försäljningen att öka under andra halvåret.

Adidas försäljning under det andra kvartalet kom dock in i linje med förväntningarna. Bolaget noterade att försäljningen inom fotbollssegmentet var betydligt lägre än under samma kvartal förra året, något som de hänvisar till förra årets världsmästerskap.

Konkurrenten Puma var samtidigt upp över 3 procent i Tyskland.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.