Amazon
Amazon-kampanj väntas öka e-handeln till rekordnivåer

Det är en ökning med över 28 procent jämfört med samma period förra året, då e-handeln uppgick till 14,2 miljarder dollar. Det rapporterar Reuters.
Även konkurrenter som Walmart och Target har egna kampanjer den här veckan som driver e-handelsförsäljningen. Dessutom använder konsumenter AI allt mer i syfte att hitta de bästa priserna och fler väntas också använda funktionen “köp nu, betala senare”.
Värdet av den förväntade försäljningen motsvarar enligt Adobe Analytics två “Black Fridays” och ses som en viktig signal om konsumentbeteendet inför hösten.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.